WÓJT GMINY DAMASŁAWEK
Działając na podstawie art. 5 ust. 4 pkt 2, art. 11 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 i 5 oraz art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j. t. Dz. U. z 2019 r. poz. 688 ze zm.) i uchwały Nr XV/101/19 Rady Gminy Damasławek z dnia 28 listopada 2019 roku w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Damasławek z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2020 rok.
ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych w 2020 roku
- Rodzaj zadania, zakres współpracy oraz wysokość środków publicznych przeznaczonych na jego realizację:
- Rodzaj zadania: Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych:
- Zadanie pod nazwą: „Podtrzymywanie aktywności życiowej i zawodowej osób niepełnosprawnych oraz ułatwienie im uczestnictwa w życiu społecznym”:
Celem zadania jest zorganizowanie zajęcia o charakterze integracyjnym (wydarzenia, imprezy, spotkania) z udziałem osób niepełnosprawnych i ich rodzin.
Termin realizacji zadania: od dnia zawarcia umowy w 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
Oczekiwane rezultaty zadania:
- organizacja czasu wolnego i rozwinięcie zainteresowań oraz umiejętności osób niepełnosprawnych (sposób monitorowania: lista obecności).
Wysokość środków przeznaczonych na realizację tego zadania w 2020 roku wynosi
do 3 000,00 zł.
Na powyższe zadanie w 2018 roku udzielono dotacji podmiotowi uprawnionemu w wysokości 3 000,00 zł, a w 2019 roku udzielono dotacji w wysokości 3 000,00 zł.
Kwota dotacji na wsparcie realizacji ww. zadania określona została na podstawie projektu budżetu Gminy Damasławek na 2020 rok i może ulec zmianie po podjęciu uchwały budżetowej na 2020 rok przez Radę Gminy Damasławek.
Zasady przyznawania dotacji:
- Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- O przyznanie dofinansowania w ramach otwartego konkursu ofert mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, jeśli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w sferach objętych konkursem.
- Zlecenie realizacji zadań publicznych odbywać się będzie w formie wspierania wykonania zadania publicznego.
- Dotacja zostanie przyznana podmiotom wyłonionym w konkursie na podstawie wybranej oferty i zawartej umowy wraz z obowiązkiem rozliczenia się z otrzymanej dotacji
po zrealizowanym zadaniu w sposób określony w umowie. - Ofertę wypełnić należy w sposób zgodny z instrukcjami umieszczonymi we wzorze oferty (tj. w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego w sprawie wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań – Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem dotacji lub przyznaniem dotacji
w oczekiwanej wysokości. - Dofinansowanie realizacji zadania ze środków Gminy Damasławek nie może przekraczać 96% całkowitych kosztów realizacji zadania. Oferent biorący udział w konkursie jest zobowiązany zapewnić minimum 4% wkładu własnego, o którym mowa w części V.B (Źródła finansowania kosztów realizacji zadania) pkt.3 (wkład własny) ramowego wzoru oferty.
- Jeżeli oferent planuje uwzględnić w kosztach realizacji zadania „wkład osobowy” lub „wkład rzeczowy” zobowiązany jest do zamieszczenia w ofercie ich wyceny.
Wkładem osobowym jest praca społeczna członków i świadczenia wolontariuszy planowane do zaangażowania w realizację zadania. Wkładem rzeczowym są np. nieruchomości, środki transportu, maszyny, urządzenia, a także inne zasoby udostępnione, względnie usługa świadczona na rzecz tej organizacji przez inny podmiot nieodpłatnie, jakie planowane są do zaangażowania w realizację zadania przez oferenta.
- W przypadku, gdy wnioskowana w ofercie kwota dofinansowania przekroczy wysokość środków przeznaczonych na wsparcie zadania w poszczególnym zakresie, zastrzega się możliwość zmniejszenia wysokości wnioskowanego dofinansowania, stosowanie
do posiadanych środków. Jeżeli wysokość przyznanej dotacji jest niższa niż wnioskowana
w ofercie, oferent zobowiązany jest do dostarczenia do Urzędu Gminy Damasławek zaktualizowanego harmonogramu, kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz opisu poszczególnych działań. Oferta stanowić będzie załącznik do umowy. - Wójt może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, gdy okaże się, że:
- rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie,
- podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych,
- zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną i finansową oferenta.
- Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty,
- żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 13 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 668 ze zm.).
- Wypłata dotacji nastąpi na zasadach zawartych w stosownej umowie.
- Dotacje będą udzielane na zadania realizowane w okresie od dnia zawarcia umowy w 2020 do 31 grudnia 2020 r.
- Dopuszcza się możliwość pobierania opłat od adresatów zadania publicznego pod warunkiem, że oferent prowadzi w tym zakresie odpłatną działalność pożytku publicznego.
III. Terminy i warunki realizacji zadania:
- Termin realizacji zadania ustala się od dnia zawarcia umowy w 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku.
- Oferty powinny być skierowane w maksymalnym stopniu do mieszkańców Gminy Damasławek.
- Zadanie określone w ofercie winno być realizowane z należytą starannością, zgodnie
z warunkami określonymi w ofercie oraz w umowie. - Dotacja nie będzie udzielana na:
a)zakup gruntów,
b)działalność gospodarczą,
c)działalność polityczną,
d)pokrycie zobowiązań powstałych przed datą zawarcia umowy,
e)realizację inwestycji, z wyłączeniem inwestycji związanych z bezpośrednią realizacją zadań publicznych, na które dotacja została przyznana. - W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w zakresie sposobu i terminu realizacji zadania. Zmiany wymagają zgłoszenia w formie pisemnej i uzyskania zgody gminy. Zgłoszone zmiany nie mogą zmieniać istoty zadania publicznego. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowany zakres działań/harmonogramu po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany nie wymagają aneksu do umowy.
- W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów zadania. Zmiany powyżej 15% wymagają uprzedniej, pisemnej zgody gminy. Pisemnej zgody wymaga również utworzenie nowej pozycji budżetowej w ramach kwoty dotacji. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowany budżet oferty po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany powyższe nie wymagają aneksu do umowy.
- Podmioty, które otrzymają dotację na realizację zadania są zobowiązane zamieszczać w sposób czytelny informację, iż realizowany projekt jest dofinansowany z budżetu Gminy Damasławek. Informacja powinna być zawarta w wydawanych w ramach zadania publikacjach, materiałach informacyjnych, promocyjnych, poprzez media, w tym na stronie internetowej zleceniobiorcy, jak również stosownie do charakteru zadania, poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę lub przez ustną informację kierowaną do odbiorców w następującym brzmieniu: „Zadanie (nazwa zadania) zostało/jest zrealizowane/realizowane dzięki dofinansowania z budżetu Gminy Damasławek”.
- Oferent realizując zadanie zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (DZ. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.).
Termin składania ofert:
- Oferty na realizację zadania publicznego podmioty uprawnione składają (osobiście lud drogą pocztową) w terminie do 23 grudnia 2019 r. do godziny 15³0 w sekretariacie Urzędu Gminy Damasławek, ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do urzędu, a nie data stempla pocztowego. Nie będą rozpatrywane oferty przesłane drogą elektroniczną oraz faksem, złożone lub doręczone po terminie.
- Ofertę należy złożyć na druku stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego w sprawie wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań – Dz. U. z 2018 r. poz. 2057.
- Do oferty należy dołączyć:
- aktualny odpis odpowiedniego rejestru lub ewidencji, potwierdzający status prawny podmiotu oraz umocowanie osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu oferenta;
- statut podmiotu, a w przypadku, gdy przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania statutu inny dokument określający zasady działalności podmiotu.
- Wzór oferty, sprawozdania oraz umowy o wykonanie zadnia publicznego dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Damasławek damaslawek.nowoczesnagmina.pl, na stronie internetowej gminy www.gminadamaslawek.pl i w Urzędzie Gminy Damasławek (pok. nr 4).
- Wszystkie dokumenty powinny być złożone w oryginałach. W przypadku gdy wymienione załączniki składane są w formie kserokopii każda strona załącznika powinna zawierać:
a)potwierdzenie formułą „za zgodność z oryginałem”,
b)datę potwierdzenia zgodności z oryginałem,
c)podpis osoby/osób upoważnionej/-ych do reprezentowania oferenta.Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru oferty:
- W celu opiniowania złożonych ofert Wójt Gminy Damasławek powoła w drodze zarządzenia komisję konkursową.
- W komisji konkursowej nie mogą zasiadać osoby pozostające w faktycznym stosunku
z uczestnikami konkursu, ponieważ może budzić to uzasadnione wątpliwości, co do ich bezstronności. - Jeżeli okoliczności, o których mowa wyżej zostaną ujawnione po powołaniu komisji, Wójt Gminy Damasławek dokonuje odpowiedniej zmiany w składzie komisji, przy czym czynności komisji dokonane przed zmianą, uznaje się za nieważne.
- W pracach komisji mogą uczestniczyć także, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których dotyczy konkurs.
- Do zadań komisji należy:
- opiniowanie zgłoszonych ofert,
- dokonanie oceny spełnienia kryteriów stawianych oferentom,
- przedstawienie propozycji wyboru ofert,
- wnioskowanie do Wójta Gminy o zatwierdzenie dotacji.
- Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji dotyczących treści złożonych ofert.
- Oferta spełnia warunki formalne jeżeli złożona została:
- w terminie wskazanym w niniejszym ogłoszeniu;
- na odpowiednim druku;
- przez uprawniony podmiot;
- w zakresie zgodnym z ogłoszonym konkursem;
- z uwzględnieniem warunku, że wysokość dotacji wynosi nie więcej niż 96 % kosztów finansowych projektu;
- podpisana została przez upoważnione osoby.
- Oferty powinny być podpisane przez osoby uprawnione zgodnie ze statutem. Za prawidłowe zostaną uznane podpisy z pieczątką imienną, a w przypadku braku pieczątki – z czytelnym podpisem lub wydrukiem imienia i nazwiska, opatrznym podpisem, umożliwiającym weryfikację osób podpisujących potwierdzenie złożenia oferty.
- Do konkursu ofert mogą być składane oferty, w których terminy realizacji zadań są zgodne z określonymi w części I ogłoszenia o konkursie terminami realizacji poszczególnych zadań.
- Oferta nie podlega opiniowaniu i zostaje odrzucona z powodu następujących braków formalnych:
a)złożenie po terminie,
b)niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty,
c)złożenie w sposób niezgodny z wymaganiami zawartymi w ogłoszeniu o konkursie,
d)złożenie na niewłaściwym formularzu,
e)złożenie przez podmiot nieuprawniony,
f)złożenie przez oferenta, który nie prowadzi działalności statutowej w dziedzinie objętej konkursem,
g)złożenie oferty na zadanie, które nie jest realizowane na rzecz gminy i jej mieszkańców,
h)złożenie oferty na zadanie, którego termin realizacji nie mieści się w przedziale czasowym wskazanym w ogłoszeniu,
i)wnioskowana przez oferenta kwota dofinansowania nie spełnia kryterium określonego w ogłoszeniu konkursowym,
j)wysokość wkładu własnego oferenta nie spełnia kryterium określonego w ogłoszeniu konkursowym. - Do ofert, które podlegają jednokrotnemu usunięciu braków i nieprawidłowości należą te, w których:
a)brak jest podpisu jednej z osób uprawnionych na potwierdzeniu złożenia oferty,
b)nie załączono wymaganych załączników wskazanych w ogłoszeniu konkursowym lub złożono je niekompletnie. - Braki formalne i nieprawidłowości wskazane w ust. 11 mogą zostać usunięte w terminie do 5 dni od daty otrzymania przez oferenta powiadomienia o konieczności uzupełnienia oferty.
- Nie ma możliwości wymiany ofert.
- Oferty spełniające kryteria formalne podlegają ocenie merytorycznej.
- Komisja konkursowa stosuje następujące kryteria oceny merytorycznej ofert na realizację zadań:
Lp. | Szczegółowe kryteria wyboru oferty | Maksymalna liczba punktów |
1. | Ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez oferenta. | 7 |
2. | Ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do jej zakresu rzeczowego zadania. | 8 |
3. | Ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których oferent będzie realizować zadanie publiczne. | 9 |
4. | Ocena planowanego przez oferenta udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego. | 5 |
5. | Planowany przez oferenta wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków. | 5 |
6. | Ocena realizacji zadań publicznych w przypadku oferenta, który w latach poprzednich realizował zlecone zadanie publiczne, w tym rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia środków otrzymanych na realizację zadania. | 3 |
7. | Zgodność założonych rezultatów z celami zadania i ogłoszeniem o konkursie ich realność i sposób ich monitoringu. | 10 |
8. | Komplementarność zadania z innymi działaniami organizacji lub lokalnych instytucji. | 3 |
- Maksymalna liczba punktów do uzyskania – 50 pkt. Za ofertę zaopiniowaną pozytywnie uważa się każdą, która uzyska minimum 25 pkt.
- Komisja sporządza protokół zawierający propozycje wybranych ofert, który przedstawia Wójtowi Gminy Damasławek. Protokół zawiera informacje o zarekomendowanych ofertach i o propozycjach wysokości przyznanych dotacji.
- Ostatecznego wyboru ofert i wysokości dotacji dokona Wójt Gminy. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
- Ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 10 stycznia 2020 r., a informacja
o wynikach niezwłocznie zostanie podana do wiadomości publicznej poprzez wywieszenie
na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu, na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Damasławek damaslawek.nowoczesnagmina.pl oraz na stronie internetowej gminy www.gminadamaslawek.pl . Zwycięzca zostanie powiadomiony pisemnie. - Po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert nastąpi podpisanie umów z wyłonionymi organizacjami pozarządowymi lub podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy, które będą stanowić podstawę przekazania dotacji. Ramowy wzór umowy określa załącznik nr 3 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego w sprawie wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań – Dz. U. z 2018 r. poz. 2057.
- Zastrzega się możliwość przesunięcia terminu składania ofert, zmiany terminu zakończenia postępowania konkursowego oraz zmiany wysokości środków w zadaniach konkursowych, bez podania przyczyny – nie później niż do dnia zatwierdzenia wyników konkursu.
- Zastrzega się możliwość odwołania konkursu ofert, bez podania przyczyny, przed upływem terminu składania ofert w konkursie.
- Informacje dodatkowe:
- Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Damasławek damaslawek.nowoczesnagmina.pl, na stronie internetowej gminy www.gminadamaslawek.pl oraz dostępne są w Referacie Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich Urzędu Gminy Damasławek (pokój nr 4), tel. 67-26-86-332.
- W kwestiach nieunormowanych niniejszym zarządzeniem stosuje się właściwe przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( j. t. Dz. U. z 2019 r. poz. 688 ze zm.).
Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego_wzór
Oferta realizacji zadania publicznego_wzór
WÓJT GMINY DAMASŁAWEK
/-/ mgr Cyprian Wieczorek