Ogłoszenie naboru na wolne stanowisko urzędnicze ds. zagospodarowania odpadów komunalnych
Wójt Gminy Damasławek ogłasza nabór
na wolne stanowisko urzędnicze
ds. zagospodarowania odpadów komunalnych
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Damasławek ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek.
2. Określenie stanowiska:
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Gminy Damasławek stanowisko to podlega Kierownikowi Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
3. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Wymagania niezbędne:
1) Obywatelstwo polskie,
2) Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) Brak skazania za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
4) Nieposzlakowana opinia,
5) Wykształcenie, co najmniej średnie.
Wymagania dodatkowe:
1) Doświadczenie zawodowe na stanowisku urzędniczym będzie dodatkowym atutem,
2) Wykształcenie na kierunkach związanych z ochroną przyrody bądź pokrewne lub administracyjne,
3) Bardzo dobra umiejętność obsługi komputera i pakietów biurowych,
4) Dobra znajomość regulacji prawnych:
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- ustawa o odpadach,
- ustawa o ochronie przyrody,
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
5) Komunikatywność,
6) Umiejętność planowania pracy,
7) Umiejętność pracy w zespole,
8) Umiejętność obsługi komputera,
9) Umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
10) Umiejętność przekazywania i uzyskiwania informacji,
11) Umiejętność interpretowania przepisów prawa i zdolność analitycznego myślenia,
12) Doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku,
13) Prawo jazdy kat. B.
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Zadania główne:
1) Przygotowuje szczegółowy opis przedmiotu zamówienia na odbiór odpadów komunalnych.
2) Weryfikuje deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
3) Analizuje stan zagospodarowania odpadów komunalnych oraz sporządza sprawozdania w tym zakresie.
4) Edukuje i informuje w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, w tym organizuje „Dni Ziemi”, „Sprzątanie Świata” i podobne wydarzenia promujące ochronę środowiska.
5) Rejestruje działalność regulowaną w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
6) Wystawia zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
7) Nakłada kary na przedsiębiorców (wpisanych do rejestru działalności regulowanej) działających niezgodnie z przepisami.
8) Nadzoruje pracę punktu selektywnej zbiorki odpadów i odpowiada za ich segregację na terenie gminy.
9) Opiniuje (wydaje postanowienia) programy gospodarowania odpadami niebezpiecznymi i zezwolenia na zbiórkę i transport odpadów.
10) Sporządza sprawozdania w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
11) Ewidencjonuje umowy na odbiór odpadów komunalnych, zbiorniki bezodpływowe, przydomowe oczyszczalnie ścieków.
12) Egzekwuje obowiązek przyłączania nieruchomości do sieci kanalizacyjnej oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych, a w razie nieprawidłowości interweniuje.
13) Opiniuje zamiary zdjęcia wierzchniej warstwy ziemi.
14) Wydaje zezwolenia na usuwanie drzew i krzewów oraz nalicza opłaty.
15) Uzyskuje pozwolenia na wycinkę drzew i krzewów znajdujących się na terenach gminnych.
16) Pomaga sporządzać wnioski o wydanie decyzji na lokalizację celu publicznego w zakresie usuwania drzew i krzewów.
17) Realizuje zadania związane z programem usuwania azbestu.
18) Zamawia materiały potrzebne do zagospodarowania terenów zielonych.
19) Prowadzi publicznie dostępny wykaz danych w zakresie ochrony przyrody.
20) Poszukuje środków unijnych i centralnych na zadania związane z ochroną przyrody.
Zadania dodatkowe:
1) Sporządza corocznie sprawozdania z gospodarowania nieczystościami ciekłymi dla właściwego wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska i właściwego dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
2) Sporządza (w zakresie zadań stanowiska pracy) plany, projekty uchwał i zarządzeń, informacje publiczne oraz inne opracowania.
3) Wykonuje inne czynności związane z planowaniem, organizacją oraz kontrolowaniem realizowanych zadań.
4) Wykonuje inne zadania zlecone przez przełożonych.
Obowiązki:
1) Przestrzeganie postanowień Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Damasławek, Regulaminu Pracy i Kodeksu etyki pracownika samorządowego.
2) Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej w zakresie przez prawo przewidzianym.
3) Przestrzeganie i stosowanie przepisów ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
4) Przestrzeganie i stosowanie przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. – O ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
5) Przestrzeganie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
6) Przestrzeganie i stosowanie przepisów instrukcji kancelaryjnej dla urzędów Gmin.
7) Przestrzeganie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).
8) Zamieszczanie w BIP informacji, aktów prawa miejscowego i innych, których obowiązek publikacji wynika z przepisów szczególnych, za pośrednictwem osoby zajmującej się obsługą informatyczną urzędu.
9) Zamieszczanie informacji na stronie internetowej Gminy Damasławek za pośrednictwem osoby zajmującej się obsługą informatyczną urzędu.
10) Przestrzeganie przepisów bhp i ppoż. w urzędzie.
11) Przestrzeganie przepisów ustaw związanych z powierzonym zakresem obowiązków.
5. Wymagane dokumenty:
1) kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
2) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje (np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa, rekomendacje, itp.) w związku z pracą na aplikowane stanowisko,
3) oświadczenia kandydata ubiegającego się o zatrudnienie:
- o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- o niekaralności, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i skazany za umyślne przestępstwo skarbowe,
4) kserokopia potwierdzona przez kandydata za zgodność z oryginałem aktualnego zaświadczenia o stopniu niepełnosprawności, jeżeli w jednostce wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6 %.
Kserokopie dokumentów złożonych w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem (zapis: „poświadczam zgodność kserokopii z oryginałem”, data oraz podpis).
6. Informacja o warunkach pracy:
1) 1 etat,
2) zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
3) praca jednozmianowa w poniedziałek od 7.30 do 16.30, od wtorku do czwartku w godzinach od 7:30 do 15:30, w piątek od 7:30 do 14:30.
7. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Damasławek, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w grudniu 2024 r. był niższy niż 6 %.
8. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy
Damasławek (pok. nr 2) lub przesłać pocztą na adres:
Urząd Gminy Damasławek
ul. Rynek 8
62-110 Damasławek
w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz danymi kontaktowymi kandydata z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. zagospodarowania odpadów komunalnych” w nieprzekraczalnym terminie do 10 lutego 2025 r. do godziny 16:30.
Urząd Gminy Damasławek jest czynny w poniedziałek od 7:30 do 16:30, od wtorku do czwartku od 7:30 do 15:30, w piątek od 7:30 do 14:30.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy, nie data stempla pocztowego).
9. Inne informacje:
1) Nabór na wolne stanowisko przeprowadzi komisja powołana przez Wójta Gminy Damasławek.
2) Nabór odbędzie się w dwóch etapach:
I etap polegać będzie na analizie formalnej dokumentów,
II etap polegać będzie na merytorycznej ocenie kandydatów, który może składać się z testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej lub wyłącznie z rozmowy kwalifikacyjnej.
3) Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną indywidualnie powiadomieni pisemnie lub telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej lub testu.
4) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl) oraz na tablicy informacyjnej
w siedzibie urzędu.
5) Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym określonym w ogłoszeniu o naborze podstawa prawna art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135).
6) Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 67–26-86-332.
Damasławek, 29 stycznia 2025 roku
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!